maandag 20 december 2010

Boeren en vrouwen: Richard

We zijn weer een week verder. Na rijp beraad met mezelf en wat feedback heb ik besloten niet weer uitputtend te werk te gaan qua BZV-update. Althans, voorlopig niet. Over dat speeddaten valt nu ook weer niet zo gek veel te vertellen, behalve dan dat de cliché's je rond de oren vliegen.

Waar ik het echter wèl even over wil hebben, is boer Richard. Het wandelend spraakgebrek Richard. De personificatie van wat je 'een lompe boer' noemt. Richard.

Want gadverdamme zeg. Elke keer als die kop in beeld komt, krijg ik de neiging om dingen naar mijn TV te gooien en lelijke woorden te roepen. Heel echt waar. Die knakker werkt me op mijn zenuwen op een manier die ik niet voor mogelijk had gehouden. Ik heb me niet zó aan een deelnemer van BZV geërgerd sinds Marieke, die zelfgebreide stronk biologische witlof van boer Jochum uit 2006. (herinnert u zich deze nog-nog-nog??). En dan tel ik Dycke ook mee hè, dus dat zegt veel mensen, véél.

Maar de vrouwen die met hem mochten speeddaten dachten daar - logischerwijs - anders over. Die vonden hem knap. Terwijl ik een crouton nog attractiever vind dan Richard. Hij heeft iets heel genieperigs. Gargamel zou op hem geïnspireerd kunnen zijn.
Nou, en hij is dus niet te verstaan. Zelfs de andere boeren zeiden een paar keer "Wat zei je?" tegen hem. Bij het keuzemoment deed hij denk ik wel zijn best, qua articulatie, maar toen klonk hij weer als een slechte imitator van Prins Bernhard. Dat deed hem ook geen goed.

En dat hij één van zijn dates steeds Máxima noemde. Dat is misschien één keer leuk, maar daarna niet meer. Dat hij het ook nog eens tegen de vrouw in kwestie zelf zei, vond ik al helemaal een afknapper. Zij zelf niet, en dat snapte ik ook wel weer, want ze zag eruit als een slechte versie van Máxima van wie de uiterste houdbaarheidsdatum al lange tijd verstreken was, dus ze vond het vast een compliment. Maar je wilt toch dat je gekozen wordt om wie je zelf bent, niet omdat je eventueel in de verre verte op iemand lijkt?

Nou ja, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik mag die Richard niet. Hij heeft iets héél naars en hij heeft het wel heel erg met zichzelf getroffen. Een vervelende combinatie.

Volgende week gaan de boeren iets leuks doen met de vijf vrouwen die nu nog over zijn in de afvalrace. Ik hoop dat Richard iets gevaarlijks gaat doen. En dat dat dan slecht afloopt. Voor hem. Toptelevisie lijkt me dat.

Maar ik ben bang dat we voorlopig nog niet van hem af zijn.

2 opmerkingen:

Saskiaz zei

:-)

Ik kijk dat hele programma niet, TV-loze ikke, maar krijg zo toch de essentials mee. Wat ik jou niet wil onthouden is dat ik mijn vriendje vaak Crouton noem omdat zijn eigen naam zo lastig is. En dat ik vroeger van de smurfen Gargamel het leukste vond. Dus misschien hebben wij toch op een bepaald vlak minder overeenkomsten dan ik eerst dacht :-)

liefs, Saskia

Saskiaz zei

Oh! Oh! En wat ik me pas in twééde instantie realiseer... de broer (nee, niet de boer dus) van mijn Crouton die heet...... jaaaaaa: Richard!

:-D

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...